So... it has been a while - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu So... it has been a while - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu

So... it has been a while

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

22 Augustus 2009 | Australië, Darwin

Vandaag was het plan om weg te gaan uit Darwin, op weg naar Kakadu National Park en dan verder naar Cairns. Daar zal DJ het vliegtuig naar huis pakken. Ik ga dan verder zuidwaarts langs al de good stuff van de east coast en wat werken.

Echter... helaas ben ik na een heftig kort verblijf in het ziekenhuis aan bed gekluisterd op de camping in Darwin. Dus alle tijd om ff wat te laten horen.
Voelde mij al ruim een week niet zo lekker, misselijk, sliep veel, wat pijn in mijn rug, maar schreef alles toe aan andere mogelijke oorzaken. Pas bij een toiletgang gisteren, waarbij er een enorme verkrampende pijn in mijn rug schoot, ging er een lampje branden. Het werd daarna in kort tijdsbestek heftiger en heftiger.
Dus... in de avond maar naar een huisarts, echter gesloten, dus op naar het ziekenhuis...
Inderdaad mijn urine en bloed duidde op een infectie. Dus aan het infuus met antibiotic. Echter mijn aderen waren niet echt goed te vinden, en daar voelde ik mijzelf alweer gaan... weg bloeddruk. Het werd dus een wat langer verblijf. Er bleek namelijk ook iets niet goed te zijn met mijn bloed waardoor het niet echt wil stollen. Dus 3 keer raden wat er gebeurde bij het verwijderen van de infusen... warmpjes voelde ik mijn bloed eruit klotsen, en idd weg bloeddruk again...
Vanmorgen compleet stoned van de pijnmedicatie en met bebloedde kleding heeft DJ mij weer naar de camping begeleidt. Ben wel blij dat ik nu niet alleen ben.
Wij moeten hier alleen nu nog blijven voor minstens 3 dagen. Ze moeten mijn bloed opnieuw checken en ik moet eerst wat genezen. Ach ja... ik miste het ziekenhuis natuurlijk alweer een beetje ;-)

Met DJ het een en ander gezien in de omgeving van Darwin.
Het is hier nu alleen super heet, dor en droog. Anders dan in Cairns. Het lijkt erop dat ik ook al aardig verwend ben met het zien van het rain forest at Cape Tribulation.
We zijn wel naar Litchfield geweest, een National Park as well. Mooie watervallen, maar in het regenseizoen denk nog meer adembenemend. Bijna geen voorzieningen. 135 treden af en op om koud water te halen (DJ of course), so your use and thinking of water becomes slightly different. (so for the people who know me very well, jullie zullen je wel afvragen hoe ik dat dan doe;-) 's avonds een haardvuur en een immense sterrenhemel boven je hoofd. Ik heb mij er nooit zo voor geinterresseerd, maar damn, het is vanaf hier wel erg mooi. Graag zou ik jullie willen meenemen in dit ongelofelijk adembenemend aangezicht, maar helaas dat lukt niet met mijn camera.
Dat is wel gelukt van de mooie watervallen in ons prive swimming pool, zie pictures op facebook. Onwijs mooi... en dus alleen prive tot zo'n 8.30 uur in de ochtend.
Seeing Blair Witch Project just before camping in the wild, is geen aanrader. Je hoort de dieren, maar ziet ze lang niet altijd. Een Wallabee die 's nachts langs je tentdoek en hoofd schuift, stampt, alsof het de voetstappen van een mens zijn.
Hier op de camping, hebben we andere huisdieren... Ongelofelijk mooie vogels, maar nadat ze je vaak genoeg, te vroeg wakker hebben gemaakt, ga je ze iets anders bekijken ;-) En we hebben possoms, als ik het goed schrijf, een soort grote muizen/ratten. Zij zorgen in de nacht voor het geratel van de takken en bladeren om je tent, als een dief, op zoek naar een mogelijkheid om in te breken. Werkelijk waar, om alles wat eetbaar is met zich mee te nemen.
Al deze dieren kan ik bekijken met het oog van liefde en interesse, zelfs onze ontmoeting met een slang in Litchfield.
Maar de sandflies, zijn echt verschrikkelijk. Je krapt je hele lijf open. Maar nog irritanter zijn de vliegen in de outback. Een net met hoed zijn dan echt geen overbodige luxe, maar zeer welkom. De gigantische spinnen zag ik tot voor kort alleen van een afstand en in het wild, ok dus. Minder wordt het, wanneer je schrikt bij het haardvuur omdat er een gigantische oranje met bruin gekleurde spin bij je voet zit. Die gelukkig waarschijnlijk meer van mijn gegil schrok en niet wist hoe snel hij ervandoor moest. Even geen blote voetjes ;-)

Kakadu moet weer heel anders zijn, ben dus erg benieuwd. Mij benieuwen hoe snel wij die kant uitkunnen....

Will let you know! And keep me posted about everything happening in your life!

Voor mijn (ex)collega's: succes met de voorbereidingen! Op een nieuw jaar op een nieuwe spot!

Cheers!

  • 22 Augustus 2009 - 06:08

    Pap En Diny:

    Pas goed op jezelf!

  • 22 Augustus 2009 - 10:48

    Fernanda:

    Balen Jen, dat ziekenhuis gebeuren. Maar wat je zegt gelukkig was DJ bij je. Je foto's op facebook heb ik bewonderd. Schitterend. De spinnenverhalen mag je van mij achterwege laten. GATVERDAMME. Ik kijk uit naar de rest van je avonturen. Knuffie, Fernanda

  • 23 Augustus 2009 - 07:43

    Mam:

    Jen hoop dat je het ziekenhuis voor het laats gezien heb deze reis,nu naar Cairns met de auto door de dessert lekker warm,wat kom je daar nog allemaal tegen?? kusjes mam

  • 23 Augustus 2009 - 08:23

    Isabelle:

    hey nou wat een avontuur weer zeg! dat van dat ziekenhuis ff minder alleen:-) gelukkig dat dirk er was idd.
    Leef helemaal mee met je met de vliegen, het is verschrikkelijk idd. Aerogard werkt heel goed (supermarkt)! Ik heb het zelfs uit australia laten overvliegen om mee te nemen op mijn tripje naar afrika over 2 weken:-)
    En ook mijn vliegennet (uit OZ) gaat mee naar afrika haha.
    Ik vond kakadu heel speciaal, mooier dan litchfield. Je moet absoluut zonsondergang op Ubirr gaan bekijken. Ik vond dat het leek op een soort dinosaurusomgeving van boven op die rots! je hebt bij ubirr ook gave aboriginal rotstekeningen. Ik heb ook de sandstone and bushwalk gedaan van 7 km en heb VEEL krokodillen live gezien, erg gaaf!
    Maar ik begrijp ook helemaal je sterrenhemel ervaringen in litchfield (ook zonder foto's) hoor, want ik heb ook daar (ergens) gekampeerd. We kookten aardappelen en vlees in folie onder de grond nadat ze op de kolen hadden gelegen. Ik denk dat je een huntsman bent tegengekomen? Vieze bruine spinnen idd. Of een wolfspider. Die laatste gaan graag in holletjes (onder de grond) zitten.....
    De trip darwin - cairns is lang en leeg. Nog leger dan je je voor kunt stellen. Dirk heeft het al wel een keer gezien van port augusta naar coober pedi.
    Als jullie de tijd hebben, ga dan via Karumba, prachtige zonsondergang. Wel via mount isa gaan; ik ken de staat van de weg via burketown niet, maar dat kan niet veel zijn....! Weet wel dat beschikbaarheid benzine via burketown erg slecht (en duur) is.
    Het stuk van karumba naar innisfail ligt ook aan undurra volcanic park.
    Nou luitjes veel plezier, fijn dat dirk zo zijn laatste weken het nog naar de zin heeft met jou!
    groetjes

  • 24 Augustus 2009 - 06:28

    Marja:

    Hai Jennifer,

    Vervelend joh, even een tussenstopje in het ziekenhuis, maar gelukkig ben je alweer on the road!
    Blijf je verhalen volgen.

    Groetjes,
    Marja

  • 24 Augustus 2009 - 21:13

    Bou:

    He Jen en Dirk!

    Balen zeg! Heb je intussen al je 2de check gehad? Succes en keep us up to date!

    Peet en ik zijn net vandaag teruggekomen van Lowlands! Was weer als vanouds een feestje :-) Nu dus met een brak lichaam en hoofd op de bank weer wat opknappen hihi...

    Veel plezier in Kakadu!

    gr!
    Bou

  • 25 Augustus 2009 - 10:21

    Annemiek:

    Hoi Jennifer,
    hoop dat het inmiddels beter met je gaat
    kijk uit naar je verslag van national park Kakadu
    doe DJ de groeten en succes met het vinden van een baantje
    groetjes annemiek en natuurlijk jos,jessyca en mark

  • 25 Augustus 2009 - 14:07

    No:

    Hey liefie!

    Het was even stil bij je dus maakte me al een klein beetje zorgen! Ik hoop dat je weer bent opgeknapt! Let op jezelf!
    Dikke kus voor jou en Dirk.
    Wanneer komt hij precies terug?

    Kus No

  • 26 Augustus 2009 - 19:07

    Gea:

    He Jen,
    Ik hoop dat jij je inmiddels weer beter voelt en je in Kakadu bent aanbeland. Het lijkt me wel een fantastische ervaring hoor!
    Onderwijsland raast ondertussen gewoon door. Veel van wat we vorig jaar met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd moet nu ineens weer anders.... Je kent het wel. Maar, de lln zijn leuk, collega's ook en het is nog lekker weer.

    Geniet van je reis en eet een beetje gezond he?

    Knuf,
    Gea

  • 26 Augustus 2009 - 19:27

    Agnes:

    Sterrenhemel, watervallen,vogels, de natuur aan je voeten. Hemels dus. Jammer van de ziekte die dan opsteekt. Dat kan je er niet echt bij hebben. Maar ook dat gaat weer voorbij. Draag zorg voor jezelf en let goed op jezelf.Emoties dragen bij tot herstel. Denk positief en drink goed water. Met al die watervallen moet dat toch niet moeilijk zijn. Laat alles met het water van je af stromen. En de sterrenstralen over je heen laten komen. Dat geeft energie, rust en warmte. Neem alles goed in je op. Je hebt alle tijd! Warme muzikale omhelzing.

  • 30 Augustus 2009 - 10:01

    Ruzica En Louis Klep:

    Hoi, Jen,

    Verleden week teruggekomen van vakantie in Kroatië, gisteravond gezellig bij jou moeder op visite en jou website gezien. Helaas is je reis niet zo mooi begonnen lezen wij. Maar zo te lezen gaat het nu beter. Geniet er maar lekker van en ondek de wereld down under. lijkt mij ook prachtig, ga straks even op facebok zoeken naar de foto's.
    Lieve groet van ons uit De Rijp. Wij blijven je volgen.
    Louis en Ruzica Klepper.

  • 01 September 2009 - 19:36

    Agnes:

    Lieve Jen, gaat het een beetje? Voelt het goed? Mag je al verder reizen? Ga pas op pad als alles in orde is. Positieve straling stuur ik jouw kant op. Blijf positief denken. Liefs Agnes

  • 08 September 2009 - 20:46

    Agnes:

    Wij zijn hier helemaal weer echt begonnen:CvB is blij met ons. Alles nieuw en nog niet opgeruimd. We gaan door! Positief handelen en denken zal ons verder brengen. Hoe gaat het nu met jou? Kan je al verder reizen? Ben benieuwd naar je. Positief denken en kracht voor jou. Muzikale omhelzing, Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

"Doe waar je hart sneller van gaat kloppen..."

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 49135

Voorgaande reizen:

17 Maart 1980 - 17 Maart 2080

Waar ben jij nu?

01 September 2012 - 24 Februari 2013

Ontmoet Afrika

29 Juli 2009 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: