Some catching up... so ready for wild life???? - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu Some catching up... so ready for wild life???? - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu

Some catching up... so ready for wild life????

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

08 Augustus 2009 | Australië, Port Douglas

Hallo daar! Vanuit een klein stadje in het noordoosten, Port Douglas, even bijkletsen...

Afgelopen maandag en disndag bezig geweest met regelzaken. Bankrekening, taxfilenumber, visa gedoe, etc.
Dinsdag had ik het plan om in de morgen o.a. naar het Diabetes Care Centre in Cairns te gaan, ook om het e.e.a. door te spreken. Had het adres gekregen van iemand uit Sydney, dus met een goed paar benen, water en map in de hand op pad gegaan. Cairns is tenslotte niet zo groot en ik wiost in welke straat het zat.
De straat bleek alleen een beetje langer. Eenmaal aangekomen op het adres, leek de tuin en het gebouw erg uitgestorven. Er hing een pamflet aan de deur dat het centrum verhuisd was naar een ander adres. So better go there... We've got plenty off time ;-) Eenmaal daar aangekomen (weer heel wat kilometers verder), hangt er opnieuw een briefje aan de deur, het centrum was opnieuw verplaatst. Zie mijn foto's. (Deze staan op face book, hier kun je er maar weinig kwijt. Dus als je plaatjes wilt zien, maak een facebook account aan en wordt mijn vriendje ;-) Een puzzeltocht dus. Kan er wel om lachen. A guy opened the door and he told me where to go. Dus uiteindelijk aangekomen. De dames daar, diabetes verplaagkundigen waren zeer behulpzaam. De wachtkamer zat vol en toch kreeg ik zeer snel een gesprek. Het lijkt niet helemaal te gaan met mijn MediCare zoals het is bedoeld, maar goed, we'll see. Misschien was het ook omdat de dames graag wilde weten hoe mijn combo pomp met meter werkt, die hebben ze namelijk nog niet hier. Op een gegeven moment zat ik dus aan 4 dames uit te leggen hoe het werkt. Uiteindelijk hebben ze denk meer aan mij gehad dan ik aan hen, anyway, het was een leuke ontmoeting.

Zoals zovele hier. Ik heb al zoveel mensen ontmoet, ik kan het niet eens bijhouden. Een ieder geeft je weer wat anders mee, dat is grappig, leerzaam, leuk etc.

Woensdag naar het Great Barrier Reef geweest. Helaas was het alleen erg winderig en was er een zeer sterke stroming. Daarom zijn wij maar naar 1 plek geweest. Met een catamaran. Ruim 2 uur gevaren om er te komen. Heb echt wat indrukwekkende vissen gezien en het koraal, maar jammer van de onrustige zee. Ik ben ook met nog slechts een aantal (v/d 20) voor een 2e keer gegaan. In het begin was ik namelijk toch wel een beetje scared, you know... haaien??? Maar er schijnen daar alleen een soort haaien te zijn die je geen harm zullen doen ;-) Ok. dat moet je dan maar geloven he?

Gisteren naar Cape Tribulation geweest. Some real rain forest! Krokodillen gezien, tijdens de tour, maar ook met een eigen wandeling. Ben samen met een meisje uit Slovenie gaan hitch hiken om alles te kunnen gaan zien. Er rijden namelijk geen bussen en ons hostel, the beach house was aardig wat kilometers van alles verwijderd. Zo zijn wij in gesprek gekomen met allerlei mensen ;-)
Onze wandeling, een pad langs een creek was wel wat spannend, zeker na het zien van een krokodil! Very excited! Maar zolang je je dan denk ik aan de regels houdt, en die hebben ze aardig opgesteld, zit het wel goed. Maar goed, wanneer je het pad ingaat, lees je even dat het op je eigen risico is en dat het verwondingen of de dood tot gevolg kan hebben... euhmm... ja ok paps en mams
So spend the night at the beach house.

Deze morgen het plan om alleen nog een grote wandeling naar het noorden te doen. Echter, geen wekker gehad because my tlephone was out of battery. Mar ik moest en zou nog naar een mooi plekje in the forrest waar je kon zwemmen. Dus snel in de kleren en op pad. Nu dan maar liften by my own. Some local abo's stopten. Voelde niet helemaal ok. Maar het zien van een vrouw haalde mij over. Don't ask my why...
Ze hebben mij netjes naar de creek gebracht. Eenmaal daar kon ik het pad niet echt vinden in de bush. Ben maar gaan lopen. Een aantal jongens van de UK kwamen achter mij aan. Ik vroeg hen of zij misschien wisten waar het pad was, het e.e.a. werd namelijk aardig onbegaanbaar, but they said 'Well hell no, we're following you, don't you know the way?' Ok, nee dus. Uiteindelijk kwamen we toch bij een paadje terecht wat wij dus veel eerder in hadden moeten gaan. Anyway... up to the swimminghole. Daar een duik genomen.
Tijdens de bush walk was ik wel erg blij met mijn lange broek en bergschoenen. Die jongens met korte broek en slippers bezeerden zichzelf voortdurend.
Op de weg terug, zag ik een gigantische Cassowary rechts van ons. Dit is een ontzettend mooie, maar gevaarlijke Ozzie loopvogel. Ze kunnen wel meer dan 2 meter worden! And slice you up, if they want to :-( De dag daarvoor met de guide ook eentje gespot, die heeft ons precies uitgelegd hoe er mee om te gaan, afstand, stilte en walk on.

Dus... die jongens lopen een stukje voor mij in een rijtje en ik zie die reuzachtige Cassowary rechts ons toenaderen. Zij, pratend en lachend... Me: "Sssst, be quiet, quiet, look on your right!" They: (pretty loud) "WOW" en ze willen naar de vogel toe lopen met een camera in de hand, so I told them Not to. They wanted to know why. The cassowary seemed not pretty amused and I told them to walk on. Later heb ik ze verteld de hoe of wat, ze hadden geen idee. Pfff, daar ging mijn hartje wel even sneller van kloppen hoor...
Nu was het opschieten, we zouden immers snel met de bus worden opgepikt. So hitch hiking again. Een vrouwelijke local pikte me op. Ze was een guide en ze had 2 gasten bij zich. Ze vertelde mij dat je in de afgelegen gebieden niet moet gaan liften, want want want... Ok, misschien wat voorzichtiger zijn, on the other hand, can't live fully, without taking some risk... Weet je, de kans dat mijn blaasgebeuren terugkeert is vele malen groter, een roker kan er vrijwel vanuit gaan dat hij/zij longkanker krijgt en daaraan zal bezwijken, en toch blijft men daarmee doorgaan...
Je kunt slechts onbevooroordeeld naar de toekomst kijken wanneer je het verleden loslaat en daarmee ontstaat er ruimte. Ruimte waarin dingen kunnen ontstaan die je niet voor mogelijk had geacht.

Nog langs een organic ice farm geweest en took a swim at the Mossman Gorge, see pics. Bloody cold! Maar heb het iig ervaren!

Nu in Port Douglas. Heb daar een global hostel geboekt, echt super goed!
Heel klein hier. Biertje gedronken met wat locals.
Will spend tomorrow as well over here.
Zondag vlieg ik naar Darwin. Om wat dingen te zien en DJ te ontmoeten. Dan terug naar Cairns en richting het zuiden, weg voor het regenseizoen. Planning to have some work at Bundaberg, fruit plukken...

CU!
Welterust...

  • 07 Augustus 2009 - 21:50

    Isabelle:

    WOW, jezus man je gaat in sneltrein vaart! godskelere, wat maak je veel mee in zo'n korte tijd. Dat van dat 'niet-liften' is op zich geen gekke tip. Er zijn een paar backpackers vermoord paar jaar geleden (en die waren niet eens aan het liften). Wolfs creek de film niet gezien? (ook maar niet meer doen dan:-) Maar voor de rest wel helemaal met je eens, zo maak je wel de leukste ontmoetingen mee en ik ben ook altijd zo heel veel mensen met fantastische kansen tegengekomen! Kan ook zonder liften trouwens. Maar meeliften met abo's.... hmm maybe not. In ieder geval niet in alice springs/NT, ze hebben slechte reputatie (vrouwen slaan, drank misbruik, en hebben vaak niets op met blanken). Maar common sense heb je genoeg toch denk ik.
    Cassowary, nou die heb ik geeneens gezien ooit! maar ik weet dat je daarvoor in tropical queensland moet zijn (en daar ben ik dus niet geweest). Mooi he cape tribulation. Had het al gehoord, jammer dat ik het gemist heb. Nou meiske veel plezier en succes met die insuline (is het nou geregeld?). xx

  • 08 Augustus 2009 - 10:04

    Emile En Deb:

    ha Zonnestraal,

    net terug van vakantie je verhalen even gelezen en we zijn weer bij.
    leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt, we zijn jaloers!
    veel plezier nog downunder en we blijven je volgen.

    groetjes
    Emile en Deb

  • 08 Augustus 2009 - 10:13

    Fernanda:

    Gezellig om al je indrukwekkende verhalen te lezen. Geen leuk tasje van krokodillen? Trouwens het vlees ervan is ook niet verkeerd. Voor een receptje weet je waar je moet zijn.
    Hafijn ik kijk uit naar de rest van je belevenissen.

    Knuffie, Fernanda

  • 09 Augustus 2009 - 20:37

    Mam:

    kijk uit naar het volgende verslag jen wat is nu een organic ice farm ??? veel liefs mam

  • 10 Augustus 2009 - 09:45

    Le & Pat:

    He Jen,

    Wat een verhalen zeg, je maakt al een hoop mee zo en erg leuk om te lezen allemaal..
    Geniet ervan maar doe voorzichtig!
    En we kijken uit naar je volgende verhaal!

    Liefs van ons

  • 11 Augustus 2009 - 14:44

    Mark:

    He Jen,

    Wat een verhalen. En je zit er nog maar net.
    Je ben niet echt bang uitgevallen. Blijf dit soort berichtjes sturen.
    Ze zijn ook nog leerzaam.
    Ik weet bijvoorbeeld nu wat een cassowary is.
    En als belangrijkste blijf genieten.
    gr Mark

  • 11 Augustus 2009 - 18:17

    Ria:

    Hallo Jennifer,

    nu pas even de tijd genomen om je verhalen te lezen.
    Mooie avonturen.
    Je bent nu al bijna 2 weken weg. Fijn dat je moeder je ook nog zo goed geholpen heeft de laatste week thuis en dat ze dat nog steeds doet vanuit hier.

    Geniet ervan.

  • 15 Augustus 2009 - 19:14

    Jos En Annemiek:

    lieve jennifer,

    dit is het eerste verslag dat we lezen, wat maak jij ontzettend veel mee.( ken je nagaan dat we dat al vinden na een verslag ) we hopen dat je overal ontzettend van geniet, hoe eng sommige dingen ook klinken.de andere verslagen ga ik snel lezen, Wat is een cattoway voor vogel en wat kan die doen ?
    Jen, doe voorzichtig, we willen je weer terug in onze stad.veel leerzaam plezier verder.

  • 19 Augustus 2009 - 17:16

    Maryse:

    Hi Jennifer,

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Pas goed op jezelf en ik ben erg benieuwd naar je nieuwe updates.

    xxx
    Maryse

  • 03 Maart 2010 - 01:07

    Wanda:

    hey jen!
    hoe ist nou? was nog ff op je site aan t surfen.. nog 2 weekjes.. (!) "Je kunt slechts onbevooroordeeld naar de toekomst kijken wanneer je het verleden loslaat en daarmee ontstaat er ruimte. Ruimte waarin dingen kunnen ontstaan die je niet voor mogelijk had geacht." deze zin pikte ik er hier even uit! Erg mooi, herkenbaar en zet me weer even aan t denken! ;) Mag ik um als quote in 1 van mij reisverslagjes gebruiken? knuffel hier vanuit de us! wan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

"Doe waar je hart sneller van gaat kloppen..."

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 49175

Voorgaande reizen:

17 Maart 1980 - 17 Maart 2080

Waar ben jij nu?

01 September 2012 - 24 Februari 2013

Ontmoet Afrika

29 Juli 2009 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: