The Search - Reisverslag uit Childers, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu The Search - Reisverslag uit Childers, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu

The Search

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

08 November 2009 | Australië, Childers

We search and we search and yet find no meaning.
The search for a meaning leads to despair.
And when we are broken the heart finds its moment
To fly and to feel and to work as it will
Through the darkness and mystery and wild contradiction.
For this is its freedom, its need and its calling;
This is its magic, its strength and its knowing.
To heal and make meaning while we walk or lie dreaming;
To give birth to love within our surrender;
To mother our faith, our spirit and yearning;
While we stumble in darkness the heart makes our meaning
And offers it into our life and creation
That we may give meaning to life and creation
For we only give meaning we do not find meaning:
The thing we can't find is the fing we shall give.
To make love complete and to honour creation.

By Michael Leunig

  • 08 November 2009 - 18:58

    Agnes:

    Vooruit, met goede moed. Het een geleerd, het andere in de praktijk brengen. Afscheid nemen is nooit makkelijk, het brengt tranen, wanhoop, maaar ook moed en doorzettingsvermogen. De kracht om door te gaan en het leven die zin te geven die je wilt. That's life. Onlosmakelijk met elkaar verbonden, liefde, afscheid, hoop,verdriet, kracht,onbalans, lachen, huilen, missen en doorgaan; waar sta ik, waar ga ik naar toe, wat wil ik en waar word ik blij van? Weet je nog Jen?!De kracht vind je altiojd in jezelf. Afgelopen vrijdag had ik een examen over de maatslag. Van te voren wist ik dat alle andere keren niet goed waren. Hoe ik ook oefende en mijn best deed.Met welke intensie ik mij er aan overgaf. Het was niet wat zij er van verwachtte. Maar het was mijn eigen vraag die ik niet had beantwoord: Wat verwacht ik zelf? Toen ik daar voor de groep stond, voelde ik pas de echtheid, dit was wat ik wilde, dit wilde ik laten zien, dit was waarvoor ik stond, dit was ik: ik was in het nu. Het ging als vanzelf: even in het begin was ik nog onzeker: welke maatslag moest ik ook al weer doen? Waarvoor stond ik hier nou? Waar ging ik nou voor? Wat had ik gerepeteerd? Niets kon mij weerhouden. Ik was, ik ging en ik liet zien wat ik te bieden had. En Jen, het was alsof ik werd gestuurd. Alle concentratie in het moment, sterk en evenwichtig, precies de juiste maatslag, precies op tijd, houding en aandacht goed, wie kon mij nog wat maken? Ik dacht aan nietsw anders, maatslag 1, gevolgd door 2 en dan de derde slag, gevolgd door de vierde. En weer opnieuw. Ik had die macht in me en die kon ik laten zien. Het was niet meer gerepeteerd, dit was ik, dit was echt , dit was bezielend. Ik had vleugels gekregen, na alle dieptepunten, tegenslagen, het gevoel ergens tekort te schieten,het niet te kunnen, het niet te pakken krijgen, en maar steeds opnieuw de strijd aangaan, weer terug naar af, weer die slag voelen en dan denken dat het gaat, de teleurstelling in gaan om dan uiteindelijk de strijd te winnen, alsof er geen stijd is geweest. Een overwinning, een overweldigend waterval gevoel, dit is het, dit kan ik en dit gevoel gaat door alles heen. Ik overzag, ik had alles in mijn hand en ik kon de wereld zetten zoals ik het wilde. Een momentopname die op dat moment veel invloed op mij had. Dit nam ik mee op mijn reis en zal mij steeds aanzetten tot een verdere stap. Hiervoor was ik gekomen! Dit had ik weer geleerd en in alle andere situaties zal mij dit van pas komen. We leren van onze voetstappen, hoe zeker ben ik, hoe zet ik de volgende pas? Hoe sta ik erbij?Waar wil ik naar ote? Wat gaat er in mij om? Lieve Jen, houd moed, elke stap die je zet is voor jou! Leer en geniet. Muziakel omhelzing Agnes

  • 10 November 2009 - 16:07

    Alide:

    Hè Jen,
    Wat er al niet gebeurd in een paar weken. Ik weet helaas wat het is om iemand te verliezen, maar mooi dat je die blik met oma hebt kunnen voelen........
    Verder is het geweldig om je verhalen te lezen.
    Ik zit nu in de trein terug van een cursus verpakken en etaleren. Lekker crea en goed voor intersectoraal.
    Kijk even op mijn Hyves voor de foto's van een jarige Pim.
    Veel plezier.

  • 16 November 2009 - 09:34

    Gabrielle&ingrid:

    dag mevrouw,

    wij snappen niks van dit verhaal, kan u het ook in het nederlands typen!!!
    nog een fijne reis!

    groetjes,
    Gabrielle&Ingrid

  • 18 November 2009 - 00:24

    Jennifer Hollenberg:

    Da's goed voor jullie Engels meiden! En een beetje filosofie kan ook geen kwaad ;-)

  • 19 November 2009 - 11:18

    Gabrielle&Ingrid:

    nou mevrouw, ik wil het toch in het nederlands!!!!!ahahahah

  • 19 November 2009 - 22:03

    Jennifer Hollenberg:

    Neem maar mee naar de les van meneer Koer, goede vertaaloefening! Om het vervolgens mee te nemen naar mevrouw Kauffman, voor de verdere vertaling ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

"Doe waar je hart sneller van gaat kloppen..."

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 49061

Voorgaande reizen:

17 Maart 1980 - 17 Maart 2080

Waar ben jij nu?

01 September 2012 - 24 Februari 2013

Ontmoet Afrika

29 Juli 2009 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: