Dag lief mens - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu Dag lief mens - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu

Dag lief mens

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

18 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Je leest erover, je hoort ervan. Dichtbij komt het vrijwel nooit.

Toch zijn in diverse delen van Afrika HIV besmettingen, ongewenste tienerzwangerschappen, onveilige abortussen en andere soa´s aan de orde van de dag. Om nog maar niet te spreken van seksueel geweld.
Oorzaak: het ontbreken van kennis, met name de mogelijkheid om deze te kunnen verkrijgen, gecombineerd met andere factoren.
Gezondheidszorg en/of hulpverlening is nauwelijks aanwezig en anders zeker niet toereikend.

Preventie is dan ook een belangrijk middel om in te zetten.
1 september a.s. vertrek ik naar Ghana, ik ga in het (arme) noorden van Ghana werken voor de Youth Harvest Foundation Ghana.
Ik zal daar lessen gaan geven ten aanzien van reproductieve gezondheid op de scholen in de omgeving van Bolgatanga.

In dit gebied is slechts een klein percentage bij machte om naar school te gaan.
Daarom wordt er d.m.v. het project SPEEK (Youth Supporting Peers and Encouraging Empowerment through Knowledge) gewerkt aan voorlichting in de community's op het platte land. Door in te zetten op de training van peer-educators. Ook hier zal ik bij betrokken zijn.

Nu ontbreekt het aan voorlichtingsmateriaal en condooms. Tevens wil men gaan inzetten op het gebruik van het vrouwencondoom, aangezien het lastig is voor meisjes/vrouwen om een gebruikelijk condoom bij zich te dragen en dit ook daadwerkelijk te gebruiken.

In plaats van een donatie wil ik je vragen om condooms te doneren, met name dus ook graag het vrouwencondoom!

Het blijkt dat een groot aantal Nederlandse zorgverzekeraars deze condooms bij een aanvullende verzekering vergoedt. Je hoeft ze slechts op de juiste plek te bestellen. Zo vergoeden alle aanvullende verzekeringen van Agis, 50 condooms per jaar. Maar ook de aanvullende verzekeringen van CZDirect. De jongerenpakketten van VGZ (= ook United Consumers en Turien&Co), Unive en PNO Ziektekosten, bieden ook 100% vergoeding, uiteraard tot een maximum, van 22 respectievelijk 50 condooms.
Wie weet, biedt jouw verzekering ook nog wel een vergoeding. Ik zou je willen vragen om naar je eigen verzekering te kijken en om mensen aan te sporen hetzelfde te doen. Wellicht ken je wel iemand met een bovengenoemde verzekering.
Pakketjes waar wat vanaf genomen is voor eigen gebruik ;) zijn ook zeer welkom!

Deze kunnen verstuurd worden aan:

J. Hollenberg
Marcantilaan 329
1051 NH Amsterdam

Dit kun je doen tot vrijdag 24 augustus 2012.

Heeft het je voorkeur om liquide middelen te doneren, dan kan dat natuurlijk ook. Hiervoor is een apart rekeningnummer bij de Triodos bank geopend, gegevens:
Rekeningnummer 25.47.45.997 ten name van J. Hollenberg
O.v.v. project SPEEK.
Vermeld daarbij je naam en email adres wanneer je graag op de hoogte wilt worden gehouden van de ontwikkelingen van het project en wat er met je geld is gebeurd.
Tevens zul je mijn persoonlijke verhalen kunnen lezen op mijn blog www.joyjen.waarbenjij.nu

Ik dank je vanuit mijn hart.

Zonnestraal,

Jennifer.

Meer informatie aangaande de diverse projecten van de Youth Harvest Foundation Ghana, kun je vinden op
www.jugendghana.de (van JugendPartnerschaft Ghana, de Duitse partnerorganisatie) en
www.yhfg.org

• 18 Juli 2012 - 20:13

Dineke:

Hee lief mens,

misschien kun je eens naar Out of the Closet Vintage in Amsterdam, daar geven ze ook gratis condooms.. Ze doen daar ook gratis hiv testjes etc.. Een vriendin van mij werkt daar als je wilt kan ik jullie voorstellen aan elkaar en wie weet willen ze je ook wel sponsoren!?

X

• 04 September 2012 - 11:18