Why never put your car under a palmtree??? - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu Why never put your car under a palmtree??? - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jennifer Hollenberg - WaarBenJij.nu

Why never put your car under a palmtree???

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

27 September 2009 | Australië, Hervey Bay

Een morgen in Airlie Beach, zoals al die andere... Ik kijk naar de kokosnoten naast mijn auto en ik moet denken aan het verhaal van de skipper van afgelopen dagen. 50X meer kans om gedood te worden door een kokosnoot op je hoofd, dan door een spider. Okidoki, tot nu toe heb ik dus geluk. ff douchen... kom terug, kokosnoot op het dak... ja... dat had je natuurlijk ook wel kunnen bedenken. Gezien de deuk, denk ik “ Ja, die wil je niet op je koppie”. ;-)

De Whitsundays waren ongelofelijk!!! Een mooie zeilboot was mijn onderkomen voor 3 dagen. 13 passagiers en 4 crewleden. Een mooie verdeling ;-) Hamilton Island, Kylie Menog (whatever ;-) heeft echt een lelijk huis!
Gerelaxed op 1 van werelds ' mooiste' stranden, Whitehaven Beach... Omdat het zo bijzonder mooi zou zijn, ivm het witte zand, ook meer mensen en dus niet mijn favo. Maar goed, niets te klagen. Lekker liggen luieren, en een loopje genomen. Loop door het water, uitkijkend naar stingers, geen stingers (marine, soort kwallen, gevaarlijk), wel een stingray!!!! Had ik nog niet eerder gezien, een closer look waard... maarre Steve Urban kan het niet meer navertellen, afstand dus maar ;-)

Uiteraard wilde ik niet alleen maar luieren, snorkelen en van het geweldige eten genieten! Leer mij zeilen! Ik dacht namelijk dat ik wel zeeziek zou worden, maar niets aan het handje. Lekker meedeinen op de golven. Aan het stuur gestaan, gps met zeedieptes leren lezen, weersvoorspellingen, als zeilknecht gewerkt en geslapen op het dek onder een grote sterrenhemel. Bij sunrise hoefde ik alleen maar mijn hoofd te heffen.
Sparkling seawater at night ;-) veroorzaakt door een soort beestjes in het water. Het deed mij denken aan de vuurvliegjes in Paronella Park by night, net feeën ;-) Ohja, die had ik nog niet genoemd he? Evenals de walvissen in Cairns en de dolfijnen in Darwin, ja... sometimes your lucky ;-) hoewel ik mijzelf voortdurend gelukkig prijs)
Weet je nog mam, dat je vond dat ik daarvoor moest gaan 'Worlds most wanted job', nou... ik heb het gezien en idd het is nice... maar dat zou betekenen dat ik al die andere mooie plekjes die ik verder nog kan ontdekken en al die mensen die ik nog mag ontmoeten, niet zou kunnen ontmoeten en dat zou ik voor geen goud willen missen ;-)
Met de zeiltrip leuke mensen ontmoet. Freya, je bent een topper!

Afgelopen vrijdag vertrokken richting Hervey Bay, samen met Claire, uit Engeland, leren kennen met de trip. Down south you're dying of the cold at night!
Vandaag wat gechilled aan een strandje in Harvey Bay. Ik dacht gezellige plaats... maarre het bestaat eigenlijk uit 4 dorpjes en heeft dus geen city centre. Ben weer alleen en vind dat eigenlijk wel ff heerlijk!
Dacht eerst aan werk... maarre de walvissen zijn nu onderweg naar het zuiden, dus we moeten ze nog maar ff gaan bekijken op zee voordat ze weg zijn ;-)
Wilde in mijn auto gaan slapen, gewoon ergens op 1 van die mooie plekjes ;-), maar meer dan in het noorden en in de outback, staat hier overal aangegeven “No camping, fine up to $3750,-” Da's dus wel prijzig. Campings die niet per persoon, maar per plek rekenen, enne toiletten en douches achter slot en grendel, hhhmmm, have to find a way...

To be continued...

Probable with some whalewatching and a couple off days explore of Fraser island ;-)

By the way, ik ben niet bereikbaar... had de iPhone de geest gegeven, nu de phone die ik van DJ had. Moet dus ff geregeld worden... No worries... pretty relaxing ;-)

Er is hier zoveel moois te beleven en zien, dat ik daar waarschijnlijk de rest van mijn leven voor nodig heb ;-)

Agnes; ik geniet van jouw reisbelevenissen. Chuck, blijf de koeien tellen! Jas, een vervanger voor jou heb ik nog nie gevonden ;-) No, laat 't dalen... Lee, keep in touch. Vanes, how are you? Patries???? En al mijn andere lieve vrienden, familieleden, collega's en andere geinteresseerden ;-) love u! Cheers!

Ray of sunlight,
Jen.

  • 27 September 2009 - 18:05

    Mark:

    Hai Jennifer,

    Hmm wat een heerlijk verhaal. Witte stranden, avondtuur en genieten van de mooie omgeving. Je hebt het echt wel naar je zin daar in het verre australie.
    Blijf je verhalen plaatsen. gr Mark

  • 27 September 2009 - 18:54

    No:

    Lieverd,

    Vond het geweldig gister je stem even te horen en geniet van al je verhalen!

    Love u curly.

    Dikke kus

  • 28 September 2009 - 16:11

    Agnes:

    Wat een belevenissen! Kijk, daar wordt een mens nou jaloers op. Vanavond worden er Dönner broodjes gegeten, opgehaald door Tom en vanavond de laatste repetitie voor Les Miserables. De neiuwste slag er even tegen aan slaan. Vandaag geoefend en voorgedaan voor Monique, Alide, Sebastiaan, de groep leerlingen en die vonden allemaal dat de korte 1-slag het beste was. Die stond het mooist. DSus, vanavond aan de 1-slag. Spannend om weer naar het concert toe te werken. Iedereen is dan gespitst en vol verwachting. De kaartverkoop gaat ook goed. Daar doen we het toch allemaal voor. Wel geen haaien, alhoewel ik wel mijn tanden laat zien. Soms zingt met als dolfijnen, nouja meer het piepwerk en dan hopen we maar dat de sound goed overkomt. We begeven ons dan naar een andere plek dan Nederland en we zullen ons inbeelden dat we de barricade op gaan. Het is dan wel niet zo opwindend als wat jij beleeft, de spanning zal hetzelfde zijn. Nouja, hmmm...We gaan er weer voor. I'm sailing...Muzikale groet Agnes

  • 28 September 2009 - 20:55

    Mam :

    Lieve Jen
    The Worlds most wanted job,was dus niet zo slecht idee,het is werk heeeee,maar wat een moooooi werk en dat voor een half jaartje.
    Je heb nu met eigen ogen al die mooie eilanden kunnen aanschouwen lijk me het einde.
    Kijk uit naar je volgende verhaal,doe voorzichtig en kijk uit voor die kokosnoten ha ha.

    Dikke kus mam

  • 29 September 2009 - 14:34

    Jacha:

    ik krijg er niks op heb net een heel verhaal geschreven hij zegt dat het spam is

  • 29 September 2009 - 14:35

    Jas:

    he jen ik heb de site gevonden en ben ontzettend aan het genieten van die mooie verhalen en je belevenissen. Afgelopen weekend had ik een sollicitatiegesprek voor de functie beheer van de zwaan en was daarom niet op het afgesproken tijdstip thuis. Sorry
    Heb wel met astrid gesproken en het adres (plaats) achtergelaten op gezichtboek. Hier loopt alles op rolletjes. Ik ga met Kimmie vier dagen naar Parijs 8,9,10,11,12 oktober en heb onwijs veel zin. Vanavond Zumba.
    kus jas

  • 29 September 2009 - 14:36

    Jas:

    het is gelukt veel jaloerse knuffels en blijf stralen
    jas

  • 01 Oktober 2009 - 19:59

    Lieke:

    Hoi Jennifer,
    Leuk dat je mij geaccepteerd hebt op de Hyves als vriend.
    Had je ook nog gekrabbeld. Maar dat is kennelijk niet aangekomen. Lees nu je reisverslag.
    Indrukkendwekkend.
    Prachtige en spannende dingen maak jij mee.
    Ben zelf een paar dagen bij de Voorde geweest voor wat rust. Ook in mijn nieuwe baan ervaar ik helaas stress. Ben nu eenmaal een stresskipje.
    Maar daar hoorde ik (geen idee of ze dat zomaar mogen vertellen) dat je een wereldreis ging/ aan het maken bent.
    Geweldig.
    Vooral die dolfijnen en walvissen, staan op mijn verlanglijstje. Lijkt me magisch.
    Ondertussen hebben wij afgelopen zomer gezeild op de Wadden en daar wat bescheiden avontuurtjes meegemaakt.
    Voor jou:
    have fun
    take care
    Volg je.
    Groeten Lieke

  • 02 Oktober 2009 - 08:03

    Annemiek:

    groetjes, liefs en geniet ongelooflijk veel verder. tot lees.

  • 02 Oktober 2009 - 10:04

    Ellen:

    Hoi lieve Jen,

    Ben meer dan jaloers nu ik alles heb gelezen over jouw reis en avonturen tot nu toe. Zie het voor mij wat je allemaal schrijft over jouw belevenissen. Kan me een aantal zaken goed indenken na mijn reis naar Nieuw Zeeland. Zal vanavond mijn foto's weer eens gaan bekijken. Geniet van alle leuke, vreemde, prettige, nare, gekke, mallotige ervaringen die je tegenkomt op jouw weg down under.
    Denk vaak aan je.
    Liefs en lechaim,

    Ellen

  • 02 Oktober 2009 - 10:18

    Ellen:

    Hoi lieve Jen,

    Ben meer dan jaloers nu ik alles heb gelezen over jouw reis en avonturen tot nu toe. Zie het voor mij wat je allemaal schrijft over jouw belevenissen. Kan me een aantal zaken goed indenken na mijn reis naar Nieuw Zeeland. Zal vanavond mijn foto's weer eens gaan bekijken. Geniet van alle leuke, vreemde, prettige, nare, gekke, mallotige ervaringen die je tegenkomt op jouw weg down under.
    Denk vaak aan je.
    Liefs en lechaim,

    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

"Doe waar je hart sneller van gaat kloppen..."

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 49157

Voorgaande reizen:

17 Maart 1980 - 17 Maart 2080

Waar ben jij nu?

01 September 2012 - 24 Februari 2013

Ontmoet Afrika

29 Juli 2009 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: